Densitet, mångfald och utveckling – kulturarvet genererar livskvalitet och attraktionskraft


Den urbana och folkliga gatukonsten har fått Heineken USA att se möjligheter i en revitalisering och upprustning av Miami Marine Stadium. Det handlar samtidigt om att varumärket Heineken vill associeras med projekt som genererar positiv utveckling, möten, attraktionskraft och ökad livskvalitet för unga.

Våra städer behöver förändras och omformas i takt med samhällsförändringarna. Samtidigt visar studier att kulturarvet genererar både livskvalitet och attraktionskraft för regioner, städer, platser och stråk. Genom revitaliseringar utifrån platsspecifika värden kan önskemål om förändringar förenas med krav på bevarande men det kräver förståelse, vilja och kunskap om förutsättningar och gemensamma behov. 
Summit for NYC 2012 – Density, Diversity and DevelopmentThe Municipal Art Society

National Trust for Historic Preservation och Heineken USA har startat en gemensam kampanj för att samla in pengar till att renovera och restaurera ikoniska Miami Marine Stadium.